Χορευτική εναρμόνιση και εξισορρόπηση των ενεργειακών κέντρων (chakras)

με την Ma Prabhu Erasmia

Συνδυάστε χορό και διαλογισμό!

Μέσα από διάφορους ρυθμούς και χορούς από τη Μέση Ανατολή, την Αφρική, στοιχεία σύγχρονου χορού και όχι μόνον, μέσα από σούφικο ρυθμικό τραγούδι συγχρονισμένο με κινήσεις και με στροβιλισμούς, μέσα από τεχνικές χαλάρωσης και στοιχεία κινητικού διαλογισμού όπως τα δίδασκε ο Osho (διαλογισμός kundalini, δυναμικός διαλογισμός, διαλογισμός Nataraj), επιχειρείται ένα ολιστικό ξύπνημα του σώματος από μέσα προς τα έξω, μιά εξισορρόπηση των τεσσάρων στοιχείων (φωτιά, αέρας, γη και νερό), με στόχο την απελευθέρωση των αναστολών και τη μνήμη του αρχέγονου χορού που όλοι έχουμε μέσα μας και καλούμαστε να ανακαλέσουμε, γιατί μόνον έτσι θα μπορέσουμε να κινηθούμε ελεύθερα και να χορέψουμε εκφραστικά. «Σιγά-σιγά, αρχίζουν να αποβάλλονται αυτά που εμπόδιζαν την ελεύθερη ροή της ενέργειας, και ο χορός αρχίζει να ρέει»

Οι τεχνικές διαλογισμού βοηθούν στο λύσιμο των συγκινησιακών «κόμπων», των σωματικών εντάσεων, των ψυχικών και νοητικών αντιστάσεων, κατορθώνοντας να εισάγουν τους συμμετέχοντες σε έναν χώρο συνειδητότητας και μαζί παιχνιδιάρικης χαράς, όπου ο χορός γίνεται έκφραση αρμονίας και επικοινωνίας.

H Ma Prabhu Ερασμία επικεντρώνεται ειδικά στον ανατολίτικο χορό για συγκεκριμένους λόγους. Οι κινήσεις του χορού αυτού, όλο χάρη, γλυκύτητα και χαρά της ζωής, ρέουν διαδοχικά μέσα από τα ενεργειακά κέντρα, συνδέοντας τη γη και τον ουρανό. Καθώς τα διαφορετικά είδη ενέργειας συγκεντρώνονται από την περιφέρεια προς το κέντρο μας (το «χάρα» όπως ονομάζεται στις ανατολικές φιλοσοφίες), την πηγή της ζωής, υποδαυλίζεται μια φωτιά η οποία ανοίγει και φωτίζει τις ζωτικές δυνάμεις, εναρμονίζοντας, εξισορροπώντας τις θηλυκές και αρσενικές ενέργειες, τις εσωστρεφείς και τις εξωστρεφείς. Δημιουργείται έτσι ένας χώρος όπου η εξωτερική τεχνική πυροδοτεί την αποκάλυψη του εσωτερικού χορού, ένας χώρος όπου «ο χορευτής μπορεί να χαθεί και μένει μόνον ο Χορός» – ένας χώρος όπου μπορεί να συμβεί η εμπειρία της ευδαιμονίας, της σιωπής και της πληρότητας του Είναι.

Η γνωριμία με τον ανατολίτικο χορό είναι μια ανακάλυψη της γλυκύτητας και της αθώας ροής ενός αρχαίου και φυσικού τρόπου κίνησης, ένας τρόπος εξισορρόπησης σώματος, καρδιάς και πνεύματος. Όπου υπάρχει αθωότητα, ανοίγει ο δρόμος για το Ένα.

Οι ποικίλες μέθοδοι που χρησιμοποιεί έχουν όλες τον ίδιο στόχο, που προσεγγίζουν από διαφορετική πλευρά κάθε φορά. Όλες στοχεύουν στα ενεργειακά κέντρα (chakras). Για παράδειγμα, οι αφρικάνικοι χοροί είναι κινήσεις και ρυθμοί που συνδέονται πολύ με το στοιχείο της γης, και συντείνουν πολύ στην αφύπνιση του πρώτου ενεργειακού κέντρου. Οι ανατολίτικοι χοροί σε πρώτο επίπεδο συνδέονται άμεσα με το στοιχείο του νερού, το δεύτερο ενεργειακό κέντρο. Όμως επειδή αυτοί οι χοροί δουλεύουν πολύ με τη σπονδυλική στήλη, λειτουργούν σε όλα τα ενεργειακά κέντρα.

Όπως το εξηγεί η ίδια η Ερασμία:

«Σε κάθε ερώτηση που θέτει κανείς στον εαυτό του, έρχονται δύο διαφορετικές απαντήσεις. Η μία είναι αυθεντική, αυθόρμητη, και προέρχεται από την κοιλιά που γελάει. Η άλλη προέρχεται από το στατικό, ορθολογικό σημείο του νου. Στην Ιαπωνία των παλιών χρόνων, αν ρωτούσες κάποιον ‘από πού προέρχονται οι σκέψεις σου’, αυθόρμητα θα απαντούσε χτυπώντας χαμογελαστά την κοιλιά του με το χέρι. Η κοιλιά είναι η πηγή της ζωής. Έτσι απλά.

Έπειτα ανεβαίνουμε προς την καρδιά, γιατί αυτός ο χορός αφορά όλα τα ενεργειακά κέντρα. Χρησιμοποιώ πολλές σούφικες τεχνικές, πολλές κινήσεις που ανοίγουν και θερμαίνουν την ενέργεια από το πρώτο ως το τέταρτο τσάκρα”.

Οι μέθοδοι των Σούφι είναι ήχοι που δονούν και που ωθούν το άτομο σε υψηλή κατάσταση συνείδησης. Δονούν αντίστοιχα το κάθε ενεργειακό κέντρο ή και όλα ταυτόχρονα, και δραστηριοποιούν ενεργειακά. Στις περιστροφικές κινήσεις των σούφι, το σώμα γίνεται όπως η ρόδα που γυρίζει, αλλά ο άξονάς της εσωτερικά παραμένει ακίνητος. Έτσι δίνεται η δυνατότητα να βιώσεις το ακίνητο κέντρο. Οι ταοϊστικές τεχνικές είναι θεραπευτικοί ήχοι των εσωτερικών οργάνων. Ο κάθε ήχος ανταποκρίνεται στη «συχνότητα» ήχου του κάθε οργάνου και εξισορροπεί τα στοιχεία γη-φωτιά-αέρας-νερό-μέταλλο.

Μέσα από τις ασκήσεις αναπνοής και τεχνικές διαλογισμού του Osho, που η μία συμπληρώνει την άλλη, σβήνουμε τις μηχανικές κινήσεις, ησυχάζουμε το μυαλό, εξισορροπούμε την ενέργεια.

Επίσης γίνεται πολλή δουλειά συνειδητοποίησης του σώματος, μασσάζ, δημιουργικό παιχνίδι με τους άλλους. Ενθαρρύνεται πολύ το εσωτερικό παιδί, ο αυθορμητισμός, γιατί αυτό που μετράει – πέρα από την τεχνική – είναι να βρεί κανείς την πιό αυθόρμητη κίνηση που έρχεται εκ των έσω. Μερικές φορές, όταν επικεντρώνεται κανείς υπερβολικά στην τεχνική, αυτές οι κινήσεις δημιουργούν σύγχιση. Αντίθετα, αν καλλιεργεί κανείς τον αυθορμητισμό μέσα από τη σιωπή, το διαλογισμό, τη χαλάρωση, και η δυσκολία της τεχνικής απαλύνεται, σχεδόν εξαφανίζεται. Ο χορός γίνεται μιά θύρα για το διαλογισμό.

Η κάθε μιά τεχνική χωριστά και παράλληλα μαζί, προετοιμάζει το έδαφος για τη συνειδητότητα και την εμπειρία του βαθύτερου πυρήνα της ύπαρξης. Το ξύπνημα της έκστασης, της χαράς, της ολότητας και της σιωπής του εσώτατου «είναι» μας.

Όταν η Ma Prabhu Ερασμία διδάσκει, τα μαθήματά της δεν είναι ποτέ ίδια το ένα με το άλλο, γιατί – συντονίζοντας προσεκτικά τις κεραίες της – αντιλαμβάνεται την ενέργεια τής κάθε ομάδας ή της κάθε μέρας, τις διαφορετικές ανάγκες του καθένα, σε συνδυασμό με την ενέργεια του χώρου, και φροντίζει να προσαρμόζει το περιεχόμενο του μαθήματος ώστε η ομάδα να εναρμονίζεται όπως τα όργανα της ορχήστρας που πρώτα κουρδίζονται και μετά μπορούν όλα μαζί να παίξουν και να δημιουργήσουν.

Σε ποιους απευθύνεται το σεμινάριο

Σε άνδρες, γυναίκες και παιδιά, αρχάριους και προχωρημένους μαθητές χορού, σε επαγγελματίες και δασκάλους χορού, αλλά και ανθρώπους που δεν έχουν καμιά προηγούμενη εμπειρία, και καλούνται να ανακαλύψουν το χορευτή μέσα τους. Με λίγα λόγια σε όλους!

«Στις ομάδες μου συμμετέχουν άνδρες και γυναίκες, δεν υπάρχει καμία διαφορά. Ο κόσμος είναι γεμάτος από γυναίκες που δεν έχουν έρθει ποτέ πραγματικά σε επαφή με τη θηλυκότητά τους, ενώ υπάρχουν άντρες που την έχουν υπερβολικά ανεπτυγμένη. Πολύ συχνά οι άντρες θεωρούν πως η εργασία που κάνουμε αφορά μόνον τις γυναίκες. Στην πραγματικότητα οι κινήσεις του ανατολίτικου χορού είναι τόσο ολοκληρωμένες που ενσωματώνουν και εκφράζουν και τη θηλυκή και την αρσενική πλευρά των ατόμων. Υπάρχουν μάλιστα κινήσεις που δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στο αρσενικό στοιχείο. Κι έπειτα τα πάντα εξαρτώνται από τον τρόπο με τον οποίο κινείται ο καθένας…. Με λίγα λόγια, το θέμα δεν υφίσταται, και μάλιστα μπορεί κανείς, είτε είναι άντρας είτε γυναίκα να χρησιμοποιήσει αυτή την εργασία που κάνουμε για να εναρμονίσει το αρσενικό και το θηλυκό του κομμάτι.»


Ma Prabhu Ερασμία

Η Ma Prabhu Ερασμία γεννήθηκε στην Κρήτη. Σπούδασε θέατρο στη Δραματική Σχολή του Θάνου Τράγκα, κλασικό τραγούδι στο Εθνικό Ωδείο, μπαλέτο στη σχολή Ραλλούς Μάνου και στο Παρίσι και την τέχνη του ανατολίτικου χορού από Αιγύπτιους δασκάλους. Άρχισε μιά λαμπρή…
Περισσότερα

Κοινοποιήστε: